Publications

In this section you'll see GRETEL's featured publications followed by every other work published by a member of the research group. You can also search by member and publishing year or use the search bar.
  • Visual Journeys Through Wordless Narratives. An international Inquiry with Immigrant Children and “The Arrival”

    Arizpe, Evelyn; Teresa Colomer; Carmen Martínez-Roldán (2014): Visual Journeys Through Wordless Narratives. An international Inquiry with Immigrant Children and “The Arrival”. London- New Delhi- New York- Sidney: Bloomsbury Publishing. “Bloomsbury Academic” ISBN: HB: 978-1-7809-3758-8. Table of contents

    Read more
  • Digital Literature for Children: Texts, Readers and Educational Practices

    MANRESA, Mireia; REAL, Neus (eds.) (2015): Digital Literature for Children: Texts, Readers and Educational Practices. “Recherches comparatives sur les livres et le multimédia d’enfance” Vol. 9. Bruxelles, Bern, Berlin, Frankfurt am Main, New York, Oxford, Wien: Peter Lang. 234 pp. ISBN: 978-2-87574-272-8 pb. e-ISBN: 978-3-0352-6577-4.

    Read more
  • New Directions in Picturebook Research.

    COLOMER, T.; KÜMMERLING-MEIBAUER, B.; SILVA-DÍAZ, M. C. (ed.) (2010): New Directions in Picturebook Research. London: Routledge, Hardcover Edition 2012.

    Read more
  • La formación del lector literario. Narrativa infantil y juvenil actual

    COLOMER, T. (2009): La formación del lector literario. Narrativa infantil y juvenil actual. Madrid: Fundación Germán Sánchez Ruipérez, 2nd ed.

    Read more
  • Andar entre libros. La lectura literaria en la escuela

    Colomer, T. (2005): Andar entre libros. La lectura literaria en la escuela. México: Fondo de Cultura Económica. 978-968-16-7177-8, Third printing, 2012.

    Read more
  • L’univers lector adolescent. Dels hàbits de lectura a la intervenció educativa.

    MANRESA, M. (2013): L’univers lector adolescent. Dels hàbits de lectura a la intervenció educativa. Associació de Mestres Rosa Sensat. Barcelona. ISBN: 978-84-941482-3-1

    Read more
  • Valencia, M.; Real, N. (2019). Libro álbum y formación básica docente. Un estudio de caso en la Universidad del Quindío, Bellaterra Journal of Teaching & Learning Language & Literature, vol 12(3), Aug-Sept (en prensa). ISSN 2013-6196.

    Read more
  • Correro, C. (2019). “El libro-álbum, características y oportunidades para la educación literaria de niños y niñas”. Revista Em Aberto [Brazil], vol. 32, num. 109, pp.43-57, Sept.2019. ISSN: 2176- 6673. http://emaberto.inep.gov.br/index.php/emaberto/article/view/4430

    Read more
  • Correro, C. (2019). “El libro-álbum, características y oportunidades para la educación literaria de niños y niñas”. Revista Em Aberto [Brasil], volúmen 32, número 109, pp.43-57, Sept.2019. ISSN: 2176- 6673. http://emaberto.inep.gov.br/index.php/emaberto/article/view/4430

    Read more