Lectures

Aquesta secció agrupa dos tipus de textos: A “Lectures GRETEL” podeu llegir entrevistes i articles de diari de membres de GRETEL A “Lectures de clàssics LIJ” podeu llegir presentacions i anàlisis de clàssics infantils i juvenils. Provenen del “Programa de lectura de clàssics” del “Màster LIJ” amb els textos en què els directors de lectura presenten l’obra a comentar que ells mateixos han escollit; de capítols de l’obra: Baró, Mònica, Teresa Colomer i Teresa Mañà (coords.) (2002): Patrimoni de la imaginació: llibres d’ahir per a lectora d’avui. Palma: Institut d’Estudis Baleàrics i dels apèndixs fets per Teresa Colomer a obres de la col.lecció de clàssics “Nòmades del temps” de l’editorial Edebé.
  • “Había una Vez” de Teresa Colomer

    Aquest text, “Había una vez”, va ser presentat per la Dra. Teresa Colomer a Medellín el juliol del 2009 en el context d’un esdeveniment sobre la formació de lectors, organitzat per Juego Literario- Red de Escritores Escolares de la Secretaría de Cultura Ciudadana.

  • Agustín Fernández Paz llegeix La isla Misteriosa de Jules Verne

    La isla misteriosa, Jules Verne, 1874.

    1.      ¿Por qué esta novela?

    ¿Por qué, entre tantas novelas magníficas que podría haber elegido, no dudé ni un instante cuando Teresa Colomer me pidió elegir un título para esta tertulia? Hay, en primer lugar, una motivación sentimental y biográfica. Como ya la he contado en otro lugar, me tomo la libertad de reproducir aquí un fragmento de un texto escrito hace varios años: (més…)

  • Ana Díaz-Plaja llegeix Bibi de Karin Michaelis

    Text d’Ana Díaz-Plaja inclós al llibre: El patrimoni de la imaginació: Llibres d’ahír per a lectors d’avui.

  • Ana Díaz-Plaja llegeix contes de Perrault

    Perrault como encrucijada  
    Ana Díaz-Plaja Taboada (Universidad de Barcelona)
    Cuando desde la coordinación del Máster LIJ me propusieron coordinar el programa de lecturas sobre los cuentos de Perrault acepté encantada. Qué magnífica ocasión –pensé- de calibrar y comentar estos 11 cuentos que están en la base de tantas discusiones entre lectores, estudiosos y mediadores. (més…)

  • Ana Díaz-Plaja llegeix Margarida de Lola Anglada

    Text d’Ana Díaz-Plaja inclós al llibre: El patrimoni de la imaginació: Llibres d’ahir per a lectors d’avui.

  • Ana Garralón llegeix Robinson Crusoe de Daniel Defoe

    Robinson Crusoe, Daniel Defoe

    El hombre abandonado en una isla… ¿hay una fantasía humana tan antigua como esta de reinventarse y vivir alejado de lo que conoce? (més…)

  • Ana María Machado llegeix Peter Pan de James Barrie

  • Antonio Orlando Rodriguez, “Un paseo por la poesía latinoamericana para niños”.

    Un paseo por la poesía latinoamericana para niños

    Hace más de una década escribí con Sergio Andricaín una obra titulada Escuela y poesía. ¿Y qué hago con el poema? No entro en detalles sobre su contenido porque el título es bastante explícito. De ese libro quiero rescatar unas palabras del cineasta ruso Andrei Tarkovski, creador de obras maestras como Andrei Rubliov y Stalker, que utilizamos como pórtico. “Cuando hablo de poesía, no estoy pensando en un género”, decía Tarkovski. “La poesía es un estar despierto al mundo, un modo particular de relacionarse con la realidad. Así la poesía deviene filosofía que guía al hombre a lo largo de su existencia”. (més…)

  • Arnal Ballester llegeix 3 al Pol de Àngel Ferran

    Text d’Arnal Ballester inclós al llibre: El patrimoni de la imaginació: Llibres d’ahir per a lectors d’avui.

Pàgina 1 de 9123456789