Tornar

Menció en el premi a millor llibre acadèmic 2019 de l’UKLA

El llibre Young people reading: Empirical Research across International Contexts, editat i coordinat per Evelyn Arizpe i Gabrielle Cliff-Hodges, en el qual hi ha publicat un capítol de Mireia Manresa -membre de GRETEL- sobre la seva recerca d’hàbits lectors juvenils, ha estat finalista i recomanat pel jurat del premi de la United Kingdom Literacy Association.

El llibre presenta recerques sobre la lectura i els adolescents en diferents llocs del món i des de diferents aproximacions de recerca. El jurat en valora “la perspectiva global incalculable sobre els lectors adolescents” que ofereix, així com l’originalitat i la seva vàlua com a mostra de recerques qualitatives, empíriques i d’estudi de casos. A la revista Literacy del desembre de 2018 hi podeu llegir una ressenya sobre l’obra.

El capítol de Mireia Manresa, “Adolescent reading habits: The effect of School Activities on Reading Practices”, exposa alguns dels resultats i fenòmens sorgits de la seva tesi doctoral, centrada en adolescents catalans davant la lectura literària dins i fora de les aules, publicada en l’obra L’univers lector adolescent: dels hàbits de lectura a la intervenció educativa i de la qual també en podeu llegir una reflexió en el blog Transformaciones lectoras.