COLOMER, T. (1994): “La lectura en els projectes de treball”. Articles, 2, pp. 63-72.
COLOMER, T. (1993): “Què té a veure la llengua amb altres àrees de coneixement?”. Guix, elements d’acció educativa 183, Monogràfic: “La llengua com a eina interdisciplinària”, 5-10. Veure’l.
COLOMER, T. (1993): “La descripción familiar en la Literatura infantil y juvenil actual“. Pròleg a Historias Familiares. Una selección bibliográfica para niños y jóvenes. Madrid: Fundación Germán Sánchez Ruipérez-Grupo Estel, 5-13.
COLOMER, T. (1993): “La enseñanza de la lectura. Estado de la cuestión“. Cuadernos de Pedagogía, 216, pp 15-18
COLOMER, T. (1992): “Escrito en democracia”. CLIJ, Cuadernos de Literatura Infantil y Juvenil 35, 7-19 http://www.fundaciongsr.org/documentos/1777.pdf
COLOMER, T. (1992): “La literatura infantil y juvenil en España (1939-1990)” a NOBILE, A. Literatura infantil y Juvenill Morata, Madrid. pp. 138-167
COLOMER, T.; CAMPS, A. (1991): Ensenyar a llegir, ensenyar a comprendre. Barcelona: Edicions 62. Llegir en català
COLOMER, T. (1991): “Últimos años de la literatura infantil y juvenil”. CLIJ, Cuadernos de Literatura Infantil y Juvenil 26, 14-24. http://www.fundaciongsr.org/documentos/1585.pdf
JUAN, Anna; GIL, MªRosa et al. (2016). “Juego, lengua y literatura: de la oralidad a la multimodalidad”. Dins Mequè Edo; Sílvia Blanch i Montserrat Anton (eds.), El Juego en la primera infancia. Barcelona: Octaedro. Pàg. 111-127. ISBN 978-84-9921-839-7.