Notícies

  • 19.02.2020

    Monogràfic sobre ficció digital infantil i juvenil

    Què aporten les obres de ficció digital a l’educació literària? Quina relació hi estableixen els alumnes? De quina manera podem ajudar els docents a aprofitar el seu potencial didàctic?. La revista Articles ha publicat “Ensenyar a interpretar ficció digital”, un monogràfic coordinat per Mireia Manresa i Lucas Ramada pensat per a educadors, bibliotecaris i mediadors que es […]

    Segueix llegint
  • 19.02.2020

    Reconeixement de GRETEL a la seva directora, Teresa Colomer

    El 31 de gener es va jubilar la nostra directora, la Dra. Teresa Colomer. A GRETEL volem aprofitar l’ocasió per expressar públicament el nostre reconeixement a una trajectòria professional d’excel·lència, així com l’agraïment personal dels que integrem el grup de recerca que va crear. Tot i que ens agradaria expressar moltes idees en aquestes línies, […]

    Segueix llegint
  • 04.12.2019

    Oberta la preinscripció Màster Erasmus Mundus “Children’s Literature, Media and Culture” 2aEd (2020-2022)

    Oberta la preinscripció al Màster Erasmus Mundus “Children’s Literature, Media and Culture”, coordinat per la Universitat de Glasgow (Escòcia) i en què participen la UAB i les universitats d’Aarhus (Dinamarca), Tilburg (Països Baixos) i Wroclaw (Polònia). La 2ª edició del màster comença el curs 2020-2021 i dura dos anys. La unió Europea ofereix 24 beques de […]

    Segueix llegint
  • 15.11.2019

    Col·lecció de literatura infantil Concepció Zendrera a la UAB

    Col·lecció de literatura infantil Concepció Zendrera a la UAB Coincidint amb la celebració dels seus cent anys, Concepció Zendrera ha fet  donació d’una part del seu fons de llibres infantils a la Biblioteca d’Humanitats de la UAB, a través de Teresa Colomer i el grup GRETEL. Concepció Zendrera ha estat una de les editores de […]

    Segueix llegint
  • 08.11.2019

    Monogràfic sobre educació literària

    Monogràfic sobre educació literària Acaba de publicar-se el número especial “Perspectives actuals en didàctica de la literatura”, de la revista Bellaterra Journal of Teaching & Learning Language & Literature. El monogràfic, coordinat per Felipe Munita, inclou articles de diversos integrants de GRETEL i aportacions d’investigadors d’altres universitats que treballen dins del camp de la didàctica de […]

    Segueix llegint
  • 07.11.2019

    Nou llibre sobre literatura en l’Educació Infantil

    Acaba de publicar-se a l’editorial Octaedro el llibre de Cristina Correro i Neus Real titulat La formación de lectores literarios en la Educación Infantil. Una obra que compta amb la col·laboració d’educadors, mestres i bibliotecaris del grup de treball “Art i Literatura” de l’Associació de Mestres Rosa Sensat. L’obra ofereix una bona selecció de títols […]

    Segueix llegint
  • 27.09.2019

    1ª Edició del màster Erasmus Mundus Children’s Literature, Media and Culture, inauguració del curs 2019-2020

    Comença la primera edició del màster Erasmus Mundus Children’s Literature, Media and Culture, inauguració del curs 2019-2020. Cristina Correro i Cristina Aliagas, coordinadores de la UAB del programa, van assistir del 16 al 20 de setembre a Glasgow a la primera setmana de l’alumnat i a la presentació oficial del Màster. Més d’uns trentena d’alumnes comencen aquesta […]

    Segueix llegint
  • 24.04.2019

    Retirem els llibres sexistes?

    Fa uns dies, la comissió de gènere d’una escola de Barcelona va intentar millorar la seva biblioteca bandejant-ne els llibres amb trets sexistes de l’etapa infantil. Això va encendre una polèmica als mitjans i a la xarxa i hem rebut moltes demandes d’opinió sobre aquesta iniciativa. Us oferim aquí uns breus punts de reflexió sobre […]

    Segueix llegint
  • 10.04.2019

    Menció en el premi a millor llibre acadèmic 2019 de l’UKLA

    El llibre Young people reading: Empirical Research across International Contexts, editat i coordinat per Evelyn Arizpe i Gabrielle Cliff-Hodges, en el qual hi ha publicat un capítol de Mireia Manresa -membre de GRETEL- sobre la seva recerca d’hàbits lectors juvenils, ha estat finalista i recomanat pel jurat del premi de la United Kingdom Literacy Association. […]

    Segueix llegint