Notícies

  • 27.09.2019

    1ª Edició del màster Erasmus Mundus Children’s Literature, Media and Culture, inauguració del curs 2019-2020

    Comença la primera edició del màster Erasmus Mundus Children’s Literature, Media and Culture, inauguració del curs 2019-2020. Cristina Correro i Cristina Aliagas, coordinadores de la UAB del programa, van assistir del 16 al 20 de setembre a Glasgow a la primera setmana de l’alumnat i a la presentació oficial del Màster. Més d’uns trentena d’alumnes comencen aquesta […]

    Segueix llegint
  • 24.04.2019

    Retirem els llibres sexistes?

    Fa uns dies, la comissió de gènere d’una escola de Barcelona va intentar millorar la seva biblioteca bandejant-ne els llibres amb trets sexistes de l’etapa infantil. Això va encendre una polèmica als mitjans i a la xarxa i hem rebut moltes demandes d’opinió sobre aquesta iniciativa. Us oferim aquí uns breus punts de reflexió sobre […]

    Segueix llegint
  • 10.04.2019

    Menció en el premi a millor llibre acadèmic 2019 de l’UKLA

    El llibre Young people reading: Empirical Research across International Contexts, editat i coordinat per Evelyn Arizpe i Gabrielle Cliff-Hodges, en el qual hi ha publicat un capítol de Mireia Manresa -membre de GRETEL- sobre la seva recerca d’hàbits lectors juvenils, ha estat finalista i recomanat pel jurat del premi de la United Kingdom Literacy Association. […]

    Segueix llegint
  • 04.04.2019

    Es reedita Liliana d’Apel·les Mestres

    El dia 4 d’abril es va presentar la nova edició de l’editorial ING del famós poema Liliana (1907) d’Apel·les Mestres, amb les il·lustracions del mateix autor i una actualització lingüística a càrrec de Teresa Duran, professora del nostre Màster LIJ. En la presentación, Miquel Desclot, també professor del Màster, va fer la glossa del gran […]

    Segueix llegint
  • 01.03.2019

    Jornades Ensenyament de la lectura i l’escriptura: recerca i innovació a l’aula (CaixaForum de Barcelona, 29 i 30 de març)

    El grup de recerca LLETRA, reconegut per la Generalitat de Catalunya i del qual GRETEL forma part, organitza aquestes jornades per contribuir a apropar la recerca en educació i la pràctica docent mitjançant un seguit de conferències i xerrades interactives entre investigadors, docents de tots els nivells, educadors en formació i altres agents de la comunitat educativa. Informació i […]

    Segueix llegint
  • 28.02.2019

    Els nostres col·laboradors de la UB al rànquing universitari QS

    El departament de Biblioteconomia i documentació de la UB, amb qui coorganitzem el Màster de Biblioteca escolar i promoció de la lectura és un dels 4 departaments de la UB que apareix en el top 50 d’aquest prestigiós rànquing que mesura l’excel·lència educativa de 1.200 universitats del món. Des d’aquí els felicitem pel seu reconeixement internacional!

    Segueix llegint
  • 28.02.2019

    Ecosistemas de lectura en la primera infancia

    Text de Felipe Munita sobre mediació i primera infància, al bloc del CERLALC: https://cerlalc.org/ecosistemas-de-lectura-en-la-primera-infancia/

    Segueix llegint
  • 11.02.2019

    Dol per la mort d’Aina Moll

    GRETEL lamenta la mort de la filòloga menorquina Aina Moll, primera Directora general de Política lingüística de la Generalitat de Catalunya (1980-88). Aina Moll, filla del filòleg Francesc de Borja Moll, va col·laborar en el Diccionari català-valencià-balear, va ser impulsora de la immersió lingüística a les escoles catalanes i una figura cabdal en la recuperació de […]

    Segueix llegint
  • 31.01.2019

    Contes per a la diversitat a P3

    Karla Fernández de Gamboa, membre de GRETEL, ha passat a ser tutora d’una classe de P3 en una escola de Vitòria-Gasteiz. L’escola participa en el programa institucional “Hamaika esku”, orientat a reduir el percentatge d’alumnes ubicats en el nivell inicial segons els resultats de les diferents avaluacions externes. Dels seus 23 nens i nenes, només […]

    Segueix llegint