Notícies

  • 08.11.2019

    Monogràfic sobre educació literària

    Monogràfic sobre educació literària Acaba de publicar-se el número especial “Perspectives actuals en didàctica de la literatura”, de la revista Bellaterra Journal of Teaching & Learning Language & Literature. El monogràfic, coordinat per Felipe Munita, inclou articles de diversos integrants de GRETEL i aportacions d’investigadors d’altres universitats que treballen dins del camp de la didàctica de […]

    Segueix llegint
  • 07.11.2019

    Nou llibre sobre literatura en l’Educació Infantil

    Acaba de publicar-se a l’editorial Octaedro el llibre de Cristina Correro i Neus Real titulat La formación de lectores literarios en la Educación Infantil. Una obra que compta amb la col·laboració d’educadors, mestres i bibliotecaris del grup de treball “Art i Literatura” de l’Associació de Mestres Rosa Sensat. L’obra ofereix una bona selecció de títols […]

    Segueix llegint
  • 27.09.2019

    1ª Edició del màster Erasmus Mundus Children’s Literature, Media and Culture, inauguració del curs 2019-2020

    Comença la primera edició del màster Erasmus Mundus Children’s Literature, Media and Culture, inauguració del curs 2019-2020. Cristina Correro i Cristina Aliagas, coordinadores de la UAB del programa, van assistir del 16 al 20 de setembre a Glasgow a la primera setmana de l’alumnat i a la presentació oficial del Màster. Més d’uns trentena d’alumnes comencen aquesta […]

    Segueix llegint
  • 24.04.2019

    Retirem els llibres sexistes?

    Fa uns dies, la comissió de gènere d’una escola de Barcelona va intentar millorar la seva biblioteca bandejant-ne els llibres amb trets sexistes de l’etapa infantil. Això va encendre una polèmica als mitjans i a la xarxa i hem rebut moltes demandes d’opinió sobre aquesta iniciativa. Us oferim aquí uns breus punts de reflexió sobre […]

    Segueix llegint
  • 10.04.2019

    Menció en el premi a millor llibre acadèmic 2019 de l’UKLA

    El llibre Young people reading: Empirical Research across International Contexts, editat i coordinat per Evelyn Arizpe i Gabrielle Cliff-Hodges, en el qual hi ha publicat un capítol de Mireia Manresa -membre de GRETEL- sobre la seva recerca d’hàbits lectors juvenils, ha estat finalista i recomanat pel jurat del premi de la United Kingdom Literacy Association. […]

    Segueix llegint
  • 04.04.2019

    Es reedita Liliana d’Apel·les Mestres

    El dia 4 d’abril es va presentar la nova edició de l’editorial ING del famós poema Liliana (1907) d’Apel·les Mestres, amb les il·lustracions del mateix autor i una actualització lingüística a càrrec de Teresa Duran, professora del nostre Màster LIJ. En la presentación, Miquel Desclot, també professor del Màster, va fer la glossa del gran […]

    Segueix llegint
  • 01.03.2019

    Jornades Ensenyament de la lectura i l’escriptura: recerca i innovació a l’aula (CaixaForum de Barcelona, 29 i 30 de març)

    El grup de recerca LLETRA, reconegut per la Generalitat de Catalunya i del qual GRETEL forma part, organitza aquestes jornades per contribuir a apropar la recerca en educació i la pràctica docent mitjançant un seguit de conferències i xerrades interactives entre investigadors, docents de tots els nivells, educadors en formació i altres agents de la comunitat educativa. Informació i […]

    Segueix llegint
  • 28.02.2019

    Els nostres col·laboradors de la UB al rànquing universitari QS

    El departament de Biblioteconomia i documentació de la UB, amb qui coorganitzem el Màster de Biblioteca escolar i promoció de la lectura és un dels 4 departaments de la UB que apareix en el top 50 d’aquest prestigiós rànquing que mesura l’excel·lència educativa de 1.200 universitats del món. Des d’aquí els felicitem pel seu reconeixement internacional!

    Segueix llegint
  • 28.02.2019

    Ecosistemas de lectura en la primera infancia

    Text de Felipe Munita sobre mediació i primera infància, al bloc del CERLALC: https://cerlalc.org/ecosistemas-de-lectura-en-la-primera-infancia/

    Segueix llegint