Notícies

  • 27.09.2019

    1ª Edició del màster Erasmus Mundus Children’s Literature, Media and Culture, inauguració del curs 2019-2020

    Comença la primera edició del màster Erasmus Mundus Children’s Literature, Media and Culture, inauguració del curs 2019-2020. Cristina Correro i Cristina Aliagas, coordinadores de la UAB del programa, van assistir del 16 al 20 de setembre a Glasgow a la primera setmana de l’alumnat i a la presentació oficial del Màster. Més d’uns trentena d’alumnes […]

    Segueix llegint
  • 24.04.2019

    Retirem els llibres sexistes?

    Fa uns dies, la comissió de gènere d’una escola de Barcelona va intentar millorar la seva biblioteca bandejant-ne els llibres amb trets sexistes de l’etapa infantil. Això va encendre una polèmica als mitjans i a la xarxa i hem rebut moltes demandes d’opinió sobre aquesta iniciativa. Us oferim aquí uns breus punts de reflexió sobre […]

    Segueix llegint
  • 10.04.2019

    Menció en el premi a millor llibre acadèmic 2019 de l’UKLA

    El llibre Young people reading: Empirical Research across International Contexts, editat i coordinat per Evelyn Arizpe i Gabrielle Cliff-Hodges, en el qual hi ha publicat un capítol de Mireia Manresa -membre de GRETEL- sobre la seva recerca d’hàbits lectors juvenils, ha estat finalista i recomanat pel jurat del premi de la United Kingdom Literacy Association. […]

    Segueix llegint
  • 04.04.2019

    Es reedita Liliana d’Apel·les Mestres

    El dia 4 d’abril es va presentar la nova edició de l’editorial ING del famós poema Liliana (1907) d’Apel·les Mestres, amb les il·lustracions del mateix autor i una actualització lingüística a càrrec de Teresa Duran, professora del nostre Màster LIJ. En la presentación, Miquel Desclot, també professor del Màster, va fer la glossa del gran […]

    Segueix llegint
  • 01.03.2019

    Jornades Ensenyament de la lectura i l’escriptura: recerca i innovació a l’aula (CaixaForum de Barcelona, 29 i 30 de març)

    El grup de recerca LLETRA, reconegut per la Generalitat de Catalunya i del qual GRETEL forma part, organitza aquestes jornades per contribuir a apropar la recerca en educació i la pràctica docent mitjançant un seguit de conferències i xerrades interactives entre investigadors, docents de tots els nivells, educadors en formació i altres agents de la […]

    Segueix llegint
  • 28.02.2019

    Els nostres col·laboradors de la UB al rànquing universitari QS

    El departament de Biblioteconomia i documentació de la UB, amb qui coorganitzem el Màster de Biblioteca escolar i promoció de la lectura és un dels 4 departaments de la UB que apareix en el top 50 d’aquest prestigiós rànquing que mesura l’excel·lència educativa de 1.200 universitats del món. Des d’aquí els felicitem pel seu reconeixement […]

    Segueix llegint
  • 28.02.2019

    Ecosistemas de lectura en la primera infancia

    Text de Felipe Munita sobre mediació i primera infància, al bloc del CERLALC: https://cerlalc.org/ecosistemas-de-lectura-en-la-primera-infancia/

    Segueix llegint
  • 11.02.2019

    Dol per la mort d’Aina Moll

    GRETEL lamenta la mort de la filòloga menorquina Aina Moll, primera Directora general de Política lingüística de la Generalitat de Catalunya (1980-88). Aina Moll, filla del filòleg Francesc de Borja Moll, va col·laborar en el Diccionari català-valencià-balear, va ser impulsora de la immersió lingüística a les escoles catalanes i una figura cabdal en la recuperació […]

    Segueix llegint
  • 31.01.2019

    Contes per a la diversitat a P3

    Karla Fernández de Gamboa, membre de GRETEL, ha passat a ser tutora d’una classe de P3 en una escola de Vitòria-Gasteiz. L’escola participa en el programa institucional “Hamaika esku”, orientat a reduir el percentatge d’alumnes ubicats en el nivell inicial segons els resultats de les diferents avaluacions externes. Dels seus 23 nens i nenes, només […]

    Segueix llegint