Publications

In this section you'll see GRETEL's featured publications followed by every other work published by a member of the research group. You can also search by member and publishing year or use the search bar.
  • CORRERO, Cristina (2012): “Experiencias literarias en contextos de inmigración: textos sin pretextos” [Literary experiences in immigration contexts: texts without pretexts]. In: COLOMER, Teresa; FITTIPALDI, Martina (coord.) (2012): La literatura que acoge. Inmigración y lectura de álbumes ilustrados [Literature that hosts. Immigration and Reading picture books]. “Parapara” nº5. Barcelona/Caracas: Banco del Libro-GRETEL, sponsored by Fundación SM […]

    Read more
  • FITTIPALDI, M. (2012): “La categorización de las respuestas infantiles ante los textos literarios. Anàlisis de algunos modelos y propuesta de clasificación” [The categorization of children’s responses to literary texts. Analysis of some models and a proposal for its classification]. In: COLOMER, Teresa; FITTIPALDI, Martina (coord.) (2012): La literatura que acoge. Inmigración y lectura de álbumes […]

    Read more
  • FITTIPALDI, M., (2012): “Una lectura escrita. Acercamiento a La formación del lector literario” [A written reading. Approach to The literary reader’s education]. El toldo de Astier. Propuestas y estudios sobre enseñanza de la lengua y la literatura. Cátedra de Didáctica de la lengua y la literatura I. Departamento de Letras. Facultad de Humanidades y Ciencas […]

    Read more
  • MANRESA, M. (2012): “La construcción de identidades a través de la lectura adolescente: una pauta para la actuación escolar” [The construction of identities trough youth Reading: patterns for the school intervention]. Literatura Infantil y Juvenil e Identidades / Literatura para a Infãncia e Juventude e Identidades, Vigo/Braga: ANILIJ-ELOS/CIEC-Universidade do Minho, p. 327-345. (ISBN: 978-972-8952-23-5)

    Read more
  • MANRESA, M.; DURÁN, C.; RAMADA, L. (2012): “Les TIC en les seqüències de llengua i literatura” [The ICT within the language and literature sequences]. Articles de Didàctica de la Llengua i la Literatura, núm. 57, 36-48.

    Read more
  • MARGALLO, A. M. (2012): “Las lecturas en los proyectos de trabajo: cómo contribuyen a consolidar la competencia literaria” [Reading in Project-based tasks: how contributes to consolidate the reading competence]. Literatura Infantil y Juvenil e Identidades / Literatura para a Infãncia e Juventude e Identidades, Vigo/Braga: ANILIJ-ELOS/CIEC-Universidade do Minho, p.347-364. (ISBN: 978-972-8952-23-5).

    Read more
  • MARGALLO, A. M. (2012): “Qué literatura para los recién llegados” [Which literature for the newcomers]. In: COLOMER, Teresa; FITTIPALDI, Martina (coord.) (2012): La literatura que acoge. Inmigración y lectura de álbumes ilustrados [Literature that hosts. Immigration and Reading picture books]. “Parapara” nº5. Barcelona/Caracas: Banco del Libro-GRETEL, sponsored by Fundación SM (distributed by Ekaré), 144-171. ISBN: […]

    Read more
  • MARGALLO, A. M. (2012): “La educación literaria en los proyectos de trabajo” [The literary education in the task-based projects]. Revista Iberoamericana de Educación, 59, pp. 139-156 (1022-6508)- OEI/CAEU. Available at: http://www.rieoei.org/rie59a06.pdf

    Read more
  • MARGALLO, A. M. (2012): “El reto de elaborar un corpus para la formación literaria de adolescentes reticentes a la lectura” [The challenge of defining a corpus for the literary training of adolescents reluctant to read]. Anuario AILIJ, 10, pp. 69-85.

    Read more