Tornar

La formació del lector literari a través de la literatura infantil i juvenil.

Any: 1995

COLOMER, T. (1995): La formació del lector literari a través de la literatura infantil i juvenil. Tesi doctoral dirigida per A. Camps i Mundó. Universitat Autònoma de Barcelona. Consultable en línia: http://www.tesisenxarxa.net/TDX-0615109-161228/

En la primera part es delimita l’evolució dels estudis sobre literatura infantil i juvenil en els països occidentals. Especialment, es revisen i connecten els avenços produïts en les disciplines de referència (teoria literària, psicologia, sociologia i didàctica de la literatura) durant la dècada dels vuitanta.
En la segona part, s’analitza la literatura infantil i juvenil actual per evidenciar la seva adaptació als lectors actuals. S’analitzen els principals elements de construcció del relat, referits tant a la mostra total del corpus (150 obres narratives reconegudes per la crítica), com a quatre subconjunts d’edats (entre els 5 i els 15 anys) per tal d’explicitar l’evolució de la competència literaria que pressuposen les obres.