Publicacions

En aquesta secció podeu veure, d’entrada, alguns llibres destacats de GRETEL. A continuació teniu les publicacions de cada membre. Algunes de les publicacions poden descarregar-se. Podeu utilitzar el cercador per autor o per any de publicació, o bé fer servir el cercador de paraules.
  • REAL, N. Dona i literatura en els anys trenta: la narrativa de les escriptores catalanes fins a la guerra civil. Tesis Doctoral (Dirrecció de Jordi Castellanos i Vila) Facultat de Lletres, Universitat Autònoma de Barcelona. Estudi dividit en tres parts que ofereix: a) una panoràmica de la producció literària de les dones entre 1925 i 1936 (poesia, […]

    Segueix llegint
  • FARRERAS, Carme; MANRESA, Mireia (2003): Montserrat Roig: Ramona, adéu. Proposta de lectura; material didàctic en línia (http://www.edu365.com). Departament d’Educació.

    Segueix llegint
  • FARRERAS, C.; MANRESA, M. (2003): “Ramona, adéu” de M. Roig (una novel·la de revoltes). Departament d’Ensenyament. Servei d’Ensenyament del Català (Sedec). (Dossier didàctic adreçat a l’alumnat de segon cicle d’ESO).

    Segueix llegint
  • SILVA-DÍAZ, M. C. (2003): “¡Qué libros más raros! Construcción y evaluación de un instrumento para describir las variaciones metaficcionales en el álbum”. A: Anuario de Investigación en Literatura Infantil. Universidad de Vigo. Nº 1 Vol. 1

    Segueix llegint
  • SILVA-DÍAZ, M. C. (2003): “Ejercicios en metaficción: el entrenamiento del lector-Browne (o de cómo la obra del autor-ilustrador ganador del premio Andersen introduce a sus lectores en la ficción posmoderna).” Espacios para la lectura 6-7, 22-25.

    Segueix llegint
  • COLOMER, T. (dir.) (2002): Siete llaves para valorar las historias infantiles. Madrid: Fundación Germán Sánchez Ruipérez. ISBN: 84-89384-39-8

    Segueix llegint
  • COLOMER, T. (2002): “Els estudis sobre literatura infantil i juvenil”. A: T. Colomer (ed): La literatura infantil i juvenil catalana: un segle de canvis. Barcelona: ICE-UAB, 227-243. ISBN: 84-89489-55-6.

    Segueix llegint
  • COLOMER, T. (2002): “La enseñanza y el aprendizaje de la comprensión lectora”. A: C. Lomas (comp.), El aprendizaje de la comunicación en las aulas. Barcelona: Paidós, 85-105. (artículo recopilado de la revista Signos) ISBN: 84-493-1177-2. Llegir

    Segueix llegint
  • ABREU, M.; BELLORÍN, B. (2002): ¿Qué y por qué están leyendo los niños y jóvenes de hoy? / El lector en el libro: algunas ideas en torno a cuatro metáforas de lector y lectura en los libros para niños y jóvenes. México: Conaculta. (També a Educación y Biblioteca Vol.14, No. 129)

    Segueix llegint